ALERGARE | Cum te refaci după un maraton?

maraton

ALERGARE | Cum te refaci după un maraton?

Maratonul necesită un efort fizic atât de consecvent încât numeroase probleme pot apărea dacă ai parte de o recuperare nepotrivită. Iată câteva sfaturi pentru a rămâne în formă și pentru a porni cât mai repede cu putință spre alte provocări.

Chiar dacă ești foarte bine pregătit din punct de vedere fizic maratonul rămâne o provocare majoră pentru corpul nostru. Cheltuieli energetice extreme, deshidratare, șocuri…atât de multe probleme care riscă să lase urme.

O astfel de încercare necesită odihnă și refacere. Lăsând corpul să se refacă nu îți vei încetini progresul, chiar din contră. Însă, dacă decizi să reîncepi antrenamentul mult prea devreme după un maraton riști să te accidentezi şi acest lucru cu siguranță îți va încetini progresul.

Optează pentru plimbări și pentru ieșiri scurte la intervale rezonabile. Trebuie să te recuperezi atât fizic cât și mental, să-i lași corpului tău timp să repare pagubele provocate de o astfel de provocare. Dacă te simți bine, înotul și plimbările cu bicicleta reprezintă alte modalități de refacere, eliminând totodată toxinele. Săptămânile următoare după un maraton poți relua încet ritmul și să te antrenezi o dată la două zile. Masajul este în egală măsură salvator. Kinetoterapia va deveni rapid cel mai de preţ aliat.

Ești motivat pentru alte provocări?

Se întâmplă ca după un maraton să ne obișnuim să stăm pe o canapea, să ne refacem astfel. Este destul de complicat în felul acesta să păstrezi dorința de a alerga dar garantat dorința va reveni destul de repede. Cu cât alergi mai puțin cu atât îți dorești să alergi mai mult. Aceste sfaturi se vor adapta în funcție de fiecare persoană în parte deoarece fiecare reacționează diferit însă principiul de bază este să oferi timp corpului tău să se refacă.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


has been added to your cart.
Checkout