Importanţa încălzirii înainte de antrenament

Importanţa încălzirii optime

Importanţa încălzirii înainte de antrenament

     Pentru mine, încălzirea a fost întotdeauna cea mai putin plăcută parte a antrenamentului. A fost aşa încă de când eram copil. Încălzirea mi se părea lentă şi plictisitoare. Acum, că sunt (puţin) mai în vârstă, încălzirea este o experienţă mai puţin plăcută pentru că încerc să-mi încălzesc membrele care au devenit uşor imobile şi să elimin senzaţia de amorţeală datorată sesiunii anterioare de antrenament.

Importanţa încălzirii optime

Oricare are ar fi motivul pentru care nu ne bucurăm de încălzire, cred că ne simţim cu toţii asemănător, nu-i aşa?  Din păcate pentru noi, există multe beneficii pe care le dă încălzirea completă. Cel mai important beneficiu este acela că încălzirea ne influenţează în mod deosebit antrenamentul atat pe durata scurtă cat si pe lunga durată.

1) VEI EXECUTA MAI BINE EXERCIŢIILE.

Încearcă să sprintezi 100 de metri fără să faci încălzire şi apoi încearcă din nou să faci acelaşi lucru după 30 de minute de încălzire. A doua oară, desigur că va fi mult mai uşor şi vei fi cu siguranţă mult mai rapid(ă)!  Înafară de acest exemplu, există şi alte aspecte ale încălzirii care îţi pot îmbunătăţi performanţele.

* Nu încerca de fapt acest lucru, vei fi în pericol de accidentare, vezi punctul 2!

2) PREVENIREA ACCIDENTĂRILOR.

Există cineva care se duce la sală şi începe direct cu antrenamentul?  

Întotdeauna mă încălzesc înainte de alergat/antrenament, dar anul trecut am avut  prostul obicei de a începe antrenamentul cu greutăţi apucându-mă direct de primul exerciţiu fără a face încălzirea necesară. Probabil că am făcut această greşeală din cauza oboselii rezultate după o zi grea de muncă şi,  ca să vă spun sincer,  nu credeam că poate fi  o mare diferenţă dacă nu mă încălzesc (dar m-am înşelat).

Am început să simt nişte dureri supărătoare în timpul iernii şi întodeauna (prin coincidenţă) după antrenamentul făcut fără a mă încălzi corespunzător.

3) INTEGRAREA EXERCIŢIILOR TERAPEUTICE.

Se simte cineva vinovat că a cheltuit o grămadă de bani mergând la fizioterapeut pentru a primi o listă cu exerciții fizioterapeutice şi de întindere(stretching) pe care le-a executat serios doar pentru câteva zile… apoi lăsând-o mai moale pentru că nu a mai simţit nicio durere şi după un timp problema să reapară? Eu da!

Pentru mine, o cale bună de a mă asigura că fac toate exercițiile fizice primite  de la fizioterapeut este de a le integra pe toate în rutina mea de incălzire.

Sfat util: nu incerca să integrezi toate exercițiile terapeutice într-o singură zi. Împarte-le în mod egal în planurile tale de antrenament, astfel vei avea mai multe şanse să le faci pe toate.

4) ZIUA MECIULUI / COMPETITIEI.

Pentru oricine se antrenează să concureze şi are o rutină de încălzire corespunzătoare,  aceasta este  deosebit de benefică în ziua competiţiei. Începător fiind, mă duceam la fotbal, mă încălzeam puţin (enervându-mă repede) şi hotăram că este suficient. Nervii te fac să te simți obosit şi stresat, astfel încât de multe ori eşti păcălit de gândire,  crezând că ai făcut mai multă încălzire decât ai fi avut de fapt nevoie.

Stabilindu-ţi o rutină pe care creierul tău să o accepte fără a se enerva, îţi vei asigura încălzirea de care ai nevoie pentru a performa la maxim şi vei trece mult mai uşor peste aceste exerciţii de încălzire fără a te stresa, ca şi cum ai fi pe pilot automat.

SFATURI:

  1. Notează-ţi! Trebuie să știi exact ce ai de facut înainte de a ajunge la sală/pistă/stadion, etc!
  2. Creează-ţi diferite exerciții de încălzire pentru fiecare antrenament! Pe lângă faptul că este mai puțin plictisitor, poți include exerciții specifice antrenamentului și exerciții fizioterapeutice diferite!
  3. Drămuieşte-ţi  timpul pe care îl acorzi încălziri pentru a-ţi da seama de cât timp ai nevoie să fii în formă pentru a da 100%. În acest fel vei ști când trebuie să ajungi la antrenamentul/concursul tău în așa fel încât să ai timp pentru a-ţi face incălzirea necesară.

 

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


has been added to your cart.
Checkout