Cum îţi dai seama dacă antrenorul tău este o pierdere de bani?

antrenor personal

Cum îţi dai seama dacă antrenorul tău este o pierdere de bani?

Un antrenor personal competent şi eficient poate fi un mare atu. Dar nu toţi sunt ceea ce par a fi.

Nu este uşor să îţi alegi un antrenor personal. Un AP bun face din pregătirea sa continua un stil de viaţă, se informează permanent, exersează pe propria persoană şi se bucură pentru clienţii săi atunci când aceştia obţin rezultatele dorite.

Cum iţi dai seama că ai făcut o alegere bună? Dacă înainte era nevoie să experimentezi ca să afli, acum este suficient să parcurgi următoarea listă şi să ştii ce ai de făcut. Să trecem la treabă.

  1. Nu îşi notează niciodată nimic.

Ce ai făcut la sală săptămâna trecută? Tu poţi să nu îţi aminteşti, dar AP-ul tău trebuie să ştie.

Good PTs will use a thorough set of notes to inform your training (PIC: Alamy)
Good PTs will use a thorough set of notes to inform your training (PIC: Alamy)

Nu toţi AP vor să poarte cu ei un notepad, iar dacă al tău nu o face, asigură-te că îşi aminteşte cele mai bune rezultate ale tale din câteva exerciţi cheie. Altfel, sesiunile de antrenament sunt mai degrabă întâmplătoare, iar asta nu este o cale spre progres.

  1. Nu te corectează niciodată

Execuţia corectă este importantă în orice tip de exerciţiu – te împiedică să te rănești, își permite să lucrezi eficient șă să obții rezultatele dorite. Deși este tehnic posibil să execuți fiecare exercițiu perfect, fără asistență, după o singură demonstrație, practic este puțin probabil să se întâmple asta. Dacă antrenorul tău îți permite să faci genuflexiunea sau exercițiul împins la piept doar pe jumătate sau, este cazul să îți pui întrebări în legătură cu profesionalismul acestuia.

Ține cont și observă: antrenorul tău doar numără repetările pe care faci sau îți dă și mici indicații (“genunchii depărtați”, “coatele sus”).

  1. Nu face niciodată referire la alimentație

You should be able to take simple nutritional advice from your PT (PIC: Alamy)
You should be able to take simple nutritional advice from your PT (PIC: Alamy)

Ceea ce mănânci este esențial pentru rezultatele pe care le dorești, oricare ar fi acestea. Dacă antrenorul nu te întreabă niciodată ce ai mâncat la micul dejun, poate fi un semn că nu este în totalitate dedicat succesului demersului tău.

  1. Utilizează bosu pentru aproape orice exercițiu

De accord, sunt utilizări legitime pentru bosu. Dar nu suficiente pentru a justifica suprautilizarea sa în sala de gimnastică.

Dacă te refaci după accidentări sau lucrezi echilibrul utilizarea sa este ok. Pentru orice altceva – fii circumspect.

  1. Te lasă să lucrezi la un aparat cardio 20 de minute

O pierdere de timp clasică. Da, încălzirea este esențială, dar dacă te epuizezi ascultător timp de o treime din sesiunea de antrenament, atunci ar trebui să te gândești pentru ce plătești.

Antrenorii pot fi foarte valoroși în timpul antrenamentului cardio – dacă îți  manageriază intervalele de sprint, îți furnizează indicații despre cum să execuți mai bine un exercițiu de ramat sau îndreptări. Însă, dacă în timpul alergării nu vorbiți decât despre weekend, atunci ai plătit în mare parte doar pentru ca cineva să îți confirme sau nu gusturile la filme.

  1. Îți supraîncarcă fiecare antrenament

Oricine te poate epuiza dacă îți dă să execuți 500 de flotări dar nu oricine te poate face mai bun.

Fie că îți propui să slăbești sau să crești în masă musculară, un program de antrenament optim ar trebui să includă exerciții structurale, să îți corecteze mișcările greșite pe care te-ai obișnuit să le faci și o perioadă de recuperare.  Chiar dacă îți place explozia de endorfine ulterioare unui antrenament dur la sală, dacă fiecare antrenament te rupe în bucăți, atunci măcar întreabă-te care este scopul lui.

White Goodman knew how to smash a session in Dodgeball.
  1. Antrenorul tău este într-o formă fizică deplorabilă

Să angajezi un antrenor personal doar pentru că arată impecabil este o idee foarte proastă, mulți dintre aceștia fiind doar beneficiarii unei moșteniri genetice favorabile și ai unui metabolism rapid, fără a avea vreo idee despre cum să obțină astfel de rezultate cu oricine altcineva.

Pe de altă parte, unii dintre cei mai buni antrenori sunt persoane care și-au depășit limitările genetice și pe cele ce țin de constituție prin multă muncă și cunoștere dobândită prin efort personal. Un lucru este clar: nu ai angaja un instalator care nu are acasă o toaletă funcțională.

Dacă antrenorul tău are probleme cu greutatea, un stil alimentar haotic și nesănătos și nu poate tine pasul cu tine, atunci ar fi mai bine să cauți în altă parte.

Goodman became less effective as a PT after rediscovering the allure of pizza and crisps
Goodman became less effective as a PT after rediscovering the allure of pizza and crisps

Sursa articolului: https://www.telegraph.co.uk/

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


has been added to your cart.
Checkout