7 Secrete de nutriţie pentru jucătorii de fotbal

NUTRIŢIE | 7 “secrete” de nutriţie pentru jucătorii de fotbal

7 Secrete de nutriţie pentru jucătorii de fotbal

Iată câteva sfaturi de nutriție care să vă ajute în timpul meciului!

1.Hidrataţi-vă bine cu șase ore înainte de joc. Apa şi sucurile de fructe sunt cele mai bune alegeri.

2. Cu o oră sau două înainte începerii partidei, consumaţi un sandviş cu şuncă şi brânză şi un suc de fructe.

3. Înainte de meci  evitaţi cantităţile mari de proteine, grăsimi şi fibre. Aceşti nutrienţi se digeră mai greu şi te vor încetini în timpul competiţiei.

4.  Reduceţi cantitatea şi varietatea meselor în concordanţă cu timpul rămas până la începerea meciului. Cu cât este mai puţin timp până la meci, cu atât va fi mai mică porţia de mâncare.

5. În timpul jocului veţi pierde automat săruri minerale şi fluide. Băuturile izotonice vă vor ajuta să vă rehidrataţi.

6. Pentru a ajuta musculatura şi refacerea organismului pentru a fi pregătit pentru următorul meci, mâncaţi imediat după terminarea jocului.

7. Masa corespunzătoare de după joc este: o porție de proteine, două porții de carbohidrați pentru a reface resursele de glicogen pierdute în timpul partidei.

După ce aţi îndeplinit toţi paşii, continuaţi să vă hidrataţi!

 

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *